El Tribunal Suprem sentència que TMB haurà d’indemnitzar els seus conductors/es d’Autobusos amb més de 1.000.000 euros per negar-los el “descans de l’entrepà”

1206954483_f
dimecres 20 de març de 2013
per S Comunicació CGT Catalunya

EL TRIBUNAL SUPREM SENTÈNCIA QUE TMB HAURÀ D’INDEMNITZAR ELS SEUS CONDUCTORS/ES D’AUTOBÚS AMB MÉS DE 1.000.000 € PER NEGAR-LOS EL “DESCANS DEL ENTREPÀ “

TMB, empresa insigne de l’ajuntament de Barcelona haurà d’indemnitzar a 672 conductors / es d’autobús amb 894.837 més els interessos d’aquest deute, la suma sobrepassarà el milió d’euros.

Malgrat la modernitat que es ven des de la Direcció de TMB la veritat és que els conductors / es d’autobusos de Barcelona no van poder gaudir del descans de l’entrepà i dels dos dies de descans setmanals fins el conveni del 2009, signat per CGT, ACTUB i PSA, i que es va aconseguir després d’un llarg període de mobilitzacions.

Ha quedat demostrat que fins aquesta data la Direcció al costat de CCOO i UGT pactaven convenis que deixaven als conductors / es sense el descans de l’entrepà i amb un sol dia de descans setmanal a canvi de, entre altres coses, “prebendes sindicals” que també han estat anul·lades judicialment per la sentència 626/2010 del Jutjat Social 25 de Barcelona.

Després d’un llarguíssim període de processos judicials que s’inicià amb una denúncia de CGT el 30 de gener de 2007 finalment el Tribunal Suprem ens dóna la raó a CGT, ACTUB i PSA en una sentència que no admet cap apel·lació. Els afiliats a aquests tres sindicats que es van adherir a la demanda cobraran a raó de 4,08 € per cada dia que van venir a treballar entre el 21-03-2006 i el 05-05-2008

Més informació:

Saturnino Mercader: 676705062

Delegat de CGT d’Autobusos de TMB

CGT PSA ACTUB Autobusos de TMB


- WEB CGTPSA

- TWITTER CGTPSA

- FACEBOOK CGT-PSA AUTOBUSOS

E-MAIL: cgt.autobusos.tmb@gmail.com

Història judicial del “entrepà” dels conductors/es de TMB

● Conveni 2005/2008 CCOO UGT i SIT tornen a signar un conveni en què deixen als conductors / es sense el descans de l’entrepà

● 30-01-2007 CGT posa la primera denúncia sobre el descans de l’entrepà que no gaudeixen els conductors / es de TMB

● 21-03-2007 primera sentència que declara que els conductors / es tenim dret a gaudir del descans de l’entrepà. La sentència no recull la nostra petició de que el temps de descans de l’entrepà sigui considerat temps efectiu de treball, el jutge considera que és un tema que s’ha de negociar. CGT demana judicialment que s’executi la sentència. TMB la recorre davant del Tribunal Superior de Catalunya

● 14-05-2007 El jutge desestima la petició de CGT que s’executi provisionalment la sentència

● 18-07-2007 Es publica al BOE el Reial Decret 902/2007 que augmenta el descans dels conductors / es que treballin més de sis hores seguides a 30 minuts diaris

● 26-07-2007 CGT sol·licita al Ministeri de Treball que ens informe sobre si el RD 902/2007 és d’aplicació als conductors / es del transport urbà

● 11-10-2007 El ministeri contesta afirmativament però TMB es nega a aplicar el RD en autobusos. Aquesta circumstància servirà com a base legal per iniciar les mobilitzacions per “els dos dies” i el descans de l’entrepà que CCOO UGT i SIT intentessin boicotejar des del primer moment

● 10-12-2007 El Tribunal Superior de Catalunya confirma la sentència. TMB la torna a recórrer davant el Tribunal Suprem de Madrid però aquest tribunal no admet a tràmit el recurs de la Direcció per falta de contradicció de sentències.

● 14-04-2008 Es denuncia el conveni de CCOO, UGT SIT i s’inicien les negociacions del conveni 2009.

● 06-05-2008 Els conductors / es comencem a generar, per cada dia que venim a treballar, 25 minuts de descans o cobrament

● 25-01-2010 Després d’un període informatiu en el qual, des del Comitè de Conveni, se li demana a la plantilla que s’adhereixi a la demanda de danys i perjudicis que s’està preparant CGT ,ACTUB i PSA presenta davant els tribunals una nova denúncia. CCOO, UGT i SIT, fent cas a la Direcció, deixen als seus afiliats amb “el cul a l’aire”

● 27-10-2010 Se celebra el judici a què no assisteixen, tot i estar denunciats, CCOO UGT i SIT

● 19-01-2011 El jutge dóna la raó als dels 666 conductors / es que es van adherir a la demanda i condemna a TMB a indemnitzar globalment amb 483.700 €. CGT, ACTUB i PSA recorren la sentència davant el Tribunal Superior de Catalunya perquè només recull com a període de dret a ser indemnitzats des el 21/03/2007, data de la primera sentència que ens reconeix el dret al descans de l’entrepà, al 6/05 / 2008, data que vam començar a generar els 25 minuts de descans. En el recurs es demana que es generin drets des 2006.03.21. TMB també recorre la sentència.

● 15-12-2011 El Tribunal Superior de Catalunya ens dóna la raó i ens reconeix un any més de dret a ser indemnitzats per danys i perjudicis. TMB recorre novament davant el Tribunal Suprem

● 12-02-2013 El Tribunal Suprem no admet el recurs de TMB i declara la sentència del Tribunal Superior de Catalunya ferma i sense possibilitat de cap recurs. TMB ha d’indemnitzar pels danys i perjudicis que ens va ocasionar amb el beneplàcit de CCOO UGT i SIT

● 18-03-2013 Arriba als advocats del Comitè de Conveni la resolució del Suprem.

● 21-03-2013 El Comitè de Conveni s’ha de reunir amb la Direcció de TMB per aplicar la sentència.

El link de la nota:
I un petit recull de links amb l’impacte mediàtic:
Anuncis
%d bloggers like this: