TMB es planteja gastar-se més de 2 milions d’euros per cobrir les vergonyes de CCOO, UGT i SIT

El passat 19 de maç el Tribunal Suprem sentenciava que la Direcció d’autobusos de TMB ha de pagar més d’un milió d’euros a 672 conductors i conductores que durant 5 anys, i en diferents judicis guanyats i recorreguts per l’empresa, havien denunciat que se’ls negava els 15 minuts de l’entrepà (descans).

Pots trobar la sentència aquí: http://costb.files.wordpress.com/2013/03/ts-bocadillo.pdf

A títol recordatori primer CGT va denunciar la impossibilitat de descansar els 15 minuts, un cop guanyat aquest dret es va incorporar al conveni en que es van aconseguir els dos dies de descans, que ni CCOO, ni UGT van signar, malgrat una Assemblea General de treballadors i treballadores hi va votar a favor.

Després el 672 van denunciar la quantitat econòmica en concepte de danys i perjudicis per no haver pogut descansar durant aproximadament 2 anys.

Aquests 672 treballadors i treballadores són afiliats d’ACTUB, BS, CGT, COS i PSA.

La resta de la plantilla, afiliada a CCOO, UGT i SIT, no van denunciar i, per tant, el Tribunal Suprem no els ha tingut en compte.

La resta de la plantilla no només no van denunciar els danys i perjudicis, sinó que els delegats sindicals de CCOO, UGT i SIT van pactar anys enrere que cap dels conductors i conductores poguessin descansar aquests 15 minuts que els hi pertanyien.

Un cop sabuda la sentència, i sense possibilitat de recurs, la Direcció de TMB veu amb preocupació que els sindicats CCOO, UGT i SIT poden perdre molt de poder entre la plantilla si els seus afiliats i afiliades no cobren aquests danys i perjudicis i, per aquest motiu, TMB es planteja pagar més de 2 milions d’euros que legalment ningú els exigeix.

Si, finalment, la Direcció de TMB es gasta més de dos milions d’euros de diner públic no serà per evitar un greuja comparatiu, ja que si aquesta hagués sigut la seva voluntat no hagués recorregut la sentència fins als Tribunal Suprem (més de 5 anys de procés) i hagués fet afectiu el dret i la reclamació d’havers des del primer moment.

Recordem, a més a més, que TMB porta retallant el servei d’autobusos i el sou i les condicions de la plantilla i apujant el preu del bitllet en base a tenir problemes de pressupost.

Amb aquest gest de malbaratament de diners públics de la Direcció de TMB es veu clarament que les retallades imposades tenen més a veure amb la ideologia dels que dirigeixen a l’empresa (CiU i PSC) que no en la manca de pressupost.

Més informació a:

www.costb.wordpress.com

Anuncis
%d bloggers like this: