Protocol d’ús de la llista de correu

Barcelona, 14 de Febrer de 2012

La necessitat de què la llista tingués no fos un calaix sense fons de reenviaments massius va ser acceptada a l’assemblea, pendents de què
es porteix una proposta. Aquest text per tant encara no està aprovat
però la idea és fer-ho servir provisionalment per poder donar autonomia a la gent per comunicar-se.

És una proposta provisional que s’ha d’aprovar amb les esmenes convenients en assemblea.

En els propers díes s’enviaran les invitacions per formar part de la llista.

Qui estigui interessat/da en participar-hi que ho sol·liciti en aquesta adreça tenint en compte el protocol per no saturar.

Qualsevol comentari, suggeriment o millora es poden fer comentant aquesta pàgina o a : coordinadoralaboral15m@gmail.com

Salut!

PROPOSTA DE PROTOCOL D’ÚS DE LA LLISTA

Configuració: no es podrà consultar ni l’històric de converses ni tampoc el llistat de membres. Per tal de preservar la privadesa de les dades personals.

Administració:

  • Al menys dues persones han de poder afegir i donar de baixa persones o col·lectius en aquesta llista. Aquestes persones han de ser conegudes per l’assemblea.
  • En el cas de que alguna o totes dues no tinguin o perdin la confiança de l’assemblea podran ser revocables en qualsevol moment per altre(s) que tinguin un major grau de confiança.
  • Les persones que administren aquesta llista no tenen vocació de controlar i la seva missió és limita a donar d’alta i de baixa noves adreces a la llista. Per això, la llista funcionarà en la mesura en què ens autoregulem totes i cadascuna i cadascú de nosaltres.

Criteris d’enviament:

  • Totes les adreces de mails donades d’alta podran enviar i rebre correus sense cap mediació ni moderació.

Proposta d’ús de la llista de correus. Per aquesta llista s’enviaran:

  • Actes de l’assemblea i dels grups de treball (si n’hi ha)
  • Documents proposats per les assemblees.
  •  Convocatòries i informacions només de l’àmbit laboral i suport mutu.

 

Aquesta llista no ha de ser:

Una llista per al debat ni cap altre pràctica que substitueixi les reunions presencials o impliqui la discrimació de cap persona que no tingui un accés regular i/o diari a l’e-mail (persones a l’atur o amb pocs recursos, p.e.).

Preguem que convocatòries transversals que no tinguin una relació directa i explícita amb les temàtiques tractades a les assemblees de la Coordinació Laboral i Suport Mutu 15M, no siguin enviades per aquesta llista.

Aclariments

L’acotació temàtica no es proposa per un criteri de “compartimentació” de la realitat, sinò per una qüestió d’adeqüació temàtica. Ara per ara, i més arran del 15M, les llistes de correus són cada cop més nombroses i és freqüent que una mateixa convocatòria arribi a les bústies de correu repetides.

Som mortals. El temps de vida és limitat i tot i que el corrreu electrònic sembli que no ocupa espai sí que n’ocupa i hem de ser curosos i respectuoses amb els temps i espais de les bústies de correu de la resta de persones. Per això, preguem que convocatòries transversals que no tinguin una relació directa i explícita amb les temàtiques tractades a les assemblees de la Coordinació Laboral i Suport Mutu 15M, no siguin enviades per aquesta llista.

Detalls tècnics. Eina proposada: Googlegroups

Tot i que GoogleGroups és un servei comercial, centralitzat i privat i per tant: no podem controlar l’ús que fa aquesta empresa de les dades i
informació que enviem per la llista. Google  imposa unes condicions i limitacions d’ús unilaterals…

Fins el moment, no existeix una alternative lliure i autoadministrada
que sigui realment accesible per a totes les persones independentment
del seu grau de domini de les noves tecnologies. Per tant, proposem aquesta eina provisionalment i amb aquestes reserves que volem fer explícites: la tecnologia també té implicacions polítiques.

 

 

Un comentari

  1. montse

    hola,
    voldriem entrar a la llista per rebre informació i no se com fer-ho.
    montse (delegada sidical de la CGT a l’hospital Joan XXIII de tarragona)

  2. caprabo

    Confirmanos q estamos en la lista

  3. Retroenllaç: PROPERA ASSEMBLEA « Coordinadora Laboral i Suport Mutu 15M

  4. Comenteu que la llista no ha de ser:
    “Una llista per al debat ni cap altre pràctica que substitueixi les reunions presencials o impliqui la discrimació de cap persona que no tingui un accés regular i/o diari a l’e-mail (persones a l’atur o amb pocs recursos, p.e.).”

    Hi ha moltes persones amb treballs precaris amb horaris impossibles que ens és molt difícil de poder assistir a les reunions presencials, sovint interminables, que prioritzen a aquelles persones amb més disponibilitats horàries. No veig perquè no es poden fer debats presencials i no-presencials.

    Cordialment,

  5. Laia

    em, sap greu no poder assistir a les assambleas, però m’estimo més rebre les info i convocatories, i renunciar als debats ( malgrat que de segur que són molt rics)

  6. Gabriel

    tengo 2 propuestas que solucionaran el problema para que el gobierno reaccionario y estafados del PARTIDO INPOPULAR DIMITA DE UNA VEZ decirme donde os reunis para pantearlas personalmente por enfermedad estuve ausente varios meses pero ahora vuelvo con las pilas cargadas para dar caña y pienso revolucionar todo este desastre asi que espero vuestra prosima reunion para poder deciros mi solucion no os lo digo aqui porque es muy largo para esplicarlo y es mejor devatirlo juntos asi me dareis vuetra opinion
    un saludo Gaby de parados sin fronteras y trabajadores en auto empleo

Deixa un comentari